https://content-eu-8.content-cms.com/12becebc-ce88-4f3c-844b-fed0588ae8fb/dxdam/08/085e709e-6359-45b2-abc4-f7483b37c242/pop-up-arena-ontvangt-meer-dan-50000-bezoekers-news-1440x450.jpg

Meer dan 50.000 bezoekers deze zomer

Gepubliceerd op ma 29.08.2022

Het tweede seizoen van de Proximus Pop-Up Arena zit erop. Van 24 juni tot 26 augustus was onze tijdelijke arena het muzikale epicentrum aan de Belgische kust. Met méér concerten en méér variatie in het aanbod en een toename van bijna 60% in toeschouwersaantallen blikken we erg tevreden terug op het afgelopen zomerseizoen. In totaal ontvingen we op 18 concerten liefst 50.892 bezoekers. Dit is 58,31% meer dan vorige zomer.

Geslaagd met grote onderscheiding

Met de Proximus Pop-Up Arena, die het beste van een festival combineert met het comfort van een arena, namen we vorig jaar in volle coronacrisis een spectaculair initiatief. Alle jarenlang opgebouwde expertise werd aangewend om de bezoeker een zomerse totaalervaring aan te bieden. Met een gemiddelde score van 8,4 op 10 geven bezoekers na afloop van hun bezoek aan dat het pop-up arenaconcept de verwachtingen meer dan inlost.

De groei in het tweede jaar van bijna 60% in toeschouwersaantallen bewijst de attractiviteit van het concept bij het concertminnend publiek. 86% van de bevraagden geeft nu al aan dat ze volgend jaar terug zullen komen!

“Uiteraard zijn we zeer blij met deze cijfers”, zegt Jan Van Esbroeck, CEO van be•at. “Een nieuwe zaal - net als een nieuw festival - in de markt zetten is een project van lange(re) adem, dat weten we ook van voorgaande nieuwe initiatieven. Maar deze groei in het tweede jaar is buitengewoon groot, zeker als je weet dat het voor onze sector geen gewone zomer was gezien de druk op de gezinsbudgetten, de naweeën van corona en een overaanbod in de markt. Ook de overige resultaten van het publieksonderzoek zorgen voor een extra motivatie en dito vertrouwen om in ons derde, hopelijk normale, jaar nog een extra stap voorwaarts te zetten.”

Muzikale én toeristische trekpleister

“We blikken bijzonder tevreden terug op een geslaagde tweede muzikale zomereditie in de Proximus Pop-Up Arena. Meer dan 5000 Enjoy klanten hebben er kunnen genieten van een heerlijke cocktail van zon, zee en muziek en … zo dicht bij de artiesten heeft dit het hart bij velen sneller doen slaan. Op Pickx kan je nog nagenieten van de volgende concerten: “Raymond van het Groenewoud”, “One Night Only”, “Schlagerfestival Zomereditie” en “Queen – The Unique Rock Symphonic Celebration” zowel op TV als online” zegt Stefaan Haerick, Director Commercial Partnerships & Sponsoringbij Proximus. “Tevens kunnen we spreken van een succesvolle inzameling van oude gsm-toestellen. Veel geëngageerde bezoekers hebben onze oproep, samen met be•at, beantwoord door meer dan 1.000 oude toestellen op de Proximus-stand binnen te brengen. We zijn de bezoekers enorm dankbaar voor deze bijdrage aan ons project.”

“De tweede zomerbivak van de Proximus Pop-Up Arena is uitermate geslaagd. De organisatie deed alles voor een perfecte concertbeleving voor de bezoekers en daarnaast namen ze gerichte maatregelen om het comfort van de omwonenden te garanderen”, zegt burgemeester Jean-Marie Dedecker. “Het programma was een solide meerwaarde voor onze topzomer, want Middelkerke kreeg dankzij de Proximus Pop-Up Arena enkele topnamen op bezoek, denk maar aan Toto en Adamo. Dus wat mij betreft was de Proximus Pop-Up Arena een schot in de roos.”

Ook volgende zomer verwacht de Proximus Pop-Up Arena de concertliefhebber. Tickets reserveren voor volgend jaar kan nu al voor Het Schlagerfestival Zomereditie op zaterdag 15 juli en One More Night, het grootste en zotste musicalfeest, op zaterdag 5 augustus.